In je hoedanigheid van zzp’er gaat het bij social media nu eenmaal om het instandhouden van je relaties waarbij het tevens ook van belang is dat je constant bouwt aan je aanwezigheid. Blijf daarom altijd actief.

Een tijd actief zijn en daarna een flinke periode niets van je laten horen doet de gezondheid aan je social media activiteiten geen goed. Dit zal een soort obstakel vormen in je weg om juist het online interactie gedeelte voor mekaar te krijgen.

Bij social media is het van belang dat je daar actief bezig dient te zijn als je daar gebruik van maakt. Het is niet zo van, ik plaats een bericht en daar blijft het dan bij.

Interactie

Waar kun je nu zoal aan denken om de interactie instant te houden.

Vragen. Worden er bijvoorbeeld vragen gesteld op basis van een bericht dat je hebt geplaatst. Zorg er dan voor dat je deze ook beantwoord. Dit zal vaak in dank worden afgenomen.

Vertolking. Mocht iemand iets vertolken dat jou interesseert, laat het ook blijken. Je kunt er zelf ook je eigen mening aan toevoegen.

Feedback. Let op wie bijvoorbeeld feedback op een bepaald bericht geeft. Wanneer dit in lijn ligt met jouw visie ga verder op onderzoek uit naar deze persoon en kijk of er ook een verdere contact in zit.

Reageren en delen. Het is ook niet de bedoeling dat je op alles dient te reageren en dat je alles dient te delen met een ander. Kijk wat voor jou het meeste toegevoegde waarde heeft en maak daaruit je keuzes. Uiteindelijk zie je zelf in wat wel en niet van belang voor je kan zijn.

Consistent en waardevol

Het gaat er ook om dat ongeacht de methode die je gebruikt om in contact te blijven en te komen met een bepaald publiek je hierbij twee belangrijke punten niet uit het oog dient te verliezen. Deze punten zijn consistent bezig zijn en waardevolle informatie verschaffen.

Hiervoor heb je diverse bronnen ter beschikking. Je kunt denken aan je portfolio. Je website die je met regelmaat van informatie voorziet. De status van je onderneming zoals bijvoorbeeld ontwikkelingen die er plaatvinden. En zo kun je er nog meerdere bedenken.

Bij dit alles is het ook van belang dat je als zzp’er altijd een vinger aan de pols houdt of je social media activiteiten je wel het juiste resultaat opleveren. Immers, als je het resultaat niet kunt meten wat voor zin heeft het dan om je tijd eraan te besteden.

Pin It on Pinterest

Share This