Een groot probleem bij het runnen van een webshop is dat je potentiele klanten je webshop verlaten zonder dat ze een bestelling hebben gedaan. Nu is het natuurlijk niet zo dat elke klant die jouw webwinkel bezoekt ook direct iets dient te kopen.

Waar het hier om gaat is dat het vaak zo is dat klanten je webshop bezoeken met de veronderstelling dat ze daar niet alleen het product kunnen vinden maar ook de nodige informatie om een weloverwogen koop te doen.

Om er voor te zorgen dat je klanten niet direct verdwijnen bij een bezoek aan je webshop dien je dus niet alleen te zorgen voor een prachtige homepage. Je homepage is niet alles wat betreft je website. Het is slecht een toegangspoort tot het overige wat je te bieden hebt als webshop eigenaar.

Webshop productpagina

Probeer daarom ook voldoende aandacht te schenken aan je productpagina’s. Je dient hier zoveel mogelijk informatie aan de consument te verschaffen zodat deze zich vertrouwd voelt om de juiste beslissing te nemen en dat is tot koop overgaan. Probeer twijfels weg te halen en wees open over jouw bedrijfsvoering.

Bedrijfsinformatie

Net zo belangrijk als productinformatie dat een consument graag wilt zien, is even belangrijk de bedrijfsinformatie die je presenteert. Levertijden, op voorraad, contact, verzendkosten, support, niet goed, geld terug etc. Dat zijn aspecten waar consumenten ook voor een groot deel de beslissing laten afhangen om uiteindelijk tot koop over te gaan.

Zorg er daarom voor dat je als webshop eigenaar niet alleen aandacht besteed aan je homepage. Zorg dat het ook heel goed in orde zit met je productpagina’s. Ondersteun dit alles met transparante informatie over je bedrijfsvoering. Laat de consument weten waarom deze bij jou dient te kopen en wat je voor hem of haar kunt betekenen. Niet alleen in goede tijden maar ook slechte tijden. Daar gaat het bij de consument om.

Pin It on Pinterest

Share This