Klanten die jouw webwinkel bezoeken willen vaak niet onnodig gestoord worden tijdens het bekijken van de inhoud van wat je online store te bieden heeft.

Nu zijn er heel wat ergernissen op te noemen die het koopproces van een webwinkel bezoeker negatief kunnen beïnvloeden. Laten wij een van deze ergernissen bekijken.

Registratie webwinkel

Probeer ervoor te zorgen dat klanten zich niet eerst dienen te registeren op het moment dat ze producten in hun winkelwagen willen gaan plaatsen. Klanten oriënteren zich vaak over een bepaald product en dan met name de exacte prijs. Bij het plaatsen van een product in het winkelwagentje kunnen ze daardoor even nog controleren of het product ook daadwerkelijk zoveel kost en of er op het eerste gezicht geen verborgen kosten bijzitten.

Begin je direct met het verplicht moeten registeren dan loop je grotere kans dat je bezoeker gaat kiezen voor de concurrent waar dat niet zo is. En ook is het zo, de klant komt niet met de bedoeling op je website om als eerst te beginnen met het invullen van een online formulier. De klant komt met de bedoeling om te kopen.

Op het moment dat een klant een product in het winkelwagentje plaats dan kun je ervan uitgaan dat deze voldoende tijd heeft genomen om zich daarover te oriënteren. Het ligt nu aan jou als webshop eigenaar om te leveren wat je hebt beloofd.

Ziet de klant dat bijvoorbeeld de prijs uiteindelijk is zoals je dat hebt neergezet dan maak je veel meer kans dat deze zich zal gaan registeren om toch tot koop over te gaan. Geduld is een schone zaak in dit geval.

Pin It on Pinterest

Share This