Bij de fase van geldverstrekking wordt er zwaar aan je managementcapaciteiten getrokken die je als ondernemer in bezit hebt. Het is dan ook jou taak om voldoende tijd en inspanning te steken in het op de juiste manier weergeven en uitleggen van welke managementstrategieën er aanwezig zijn.

Met dit onderdeel moet je dan instaat zijn de lezer van je ondernemingsplan te kunnen overtuigen dat je de problemen onderkent en dat je tegelijkertijd strategieën voorhanden hebt die uitgebalanceerd zijn, zodat deze ook in de praktijk zullen werken.

Commerciële strategieën

Er zijn een aantal onderdelen in je ondernemingsplan die de nodige aandacht dienen te krijgen wanneer het gaat om de aanvraag van een lening. Hier gaat het dan om commerciële strategieën die je voorhanden hebt en dat je ook weergeeft wat de consequenties van de daarbij te nemen managementbeslissingen zullen zijn.

Om het tot een succes te maken met je expansie dienen er eigenlijk een aantal standaard ingrediënten aanwezig te zijn. Zo dient er sprake te zijn van innovatie wil er een mogelijk succes aanwezig zijn. Neem je dus als strategie innovatie dan zal je dit qua management zodanig moeten spelen dat het geld hier in onderzoek en ontwikkeling gaat. Ga je ervoor om goedkopere producten te produceren dan dien je het verkregen geld te stoppen in de ontwikkeling om de kosten te drukken. Je management zal dus die richting moeten opgaan.

Ga je voor een betere service dan dien je aandacht te geven aan bijvoorbeeld snellere levertijden en after-sales service.

Je tactieken en daarbij het managementgedeelte moeten dus goed naar voren komen in je ondernemingsplan. Geef exact aan waar je het geld precies voor gaat gebruiken, hoeveel je minimaal nodig hebt en vraag dat dan ook. Voor de geldverstrekker is het van belang dat indien deze geld gaat steken in je onderneming dat er ook duidelijk voren dient te komen wat er precies voor hem of haar in zit.

Pin It on Pinterest

Share This